Saturday, October 4, 2008

... AND WE'RE STILL DANCING ...



Malam raya aku lepak dengan kawan-kawan lama aku from primary & secondary school, lama xjumpe diorang. Macam-macam nostalgia & cerita lama di kenang kembali, ada yang dah berjaya & ada gak yang kurang berjaya & ada gak yang x berjaya langsung dalam hidup, apa pun diorang still kawan-kawan aku so aku layan sama rata xde yang kurang & xde yang lebih.


Tapi topic yang paling best, meletup mcm mercun telo yang kita orang sembang sampai azan subuh pasal "middle age crisis". Most of my friends dah kawin cume 2-3 org je belum termasuk yours truly ni jugak la. But yg divorce pun banyak gaks, yang tengah struggle to saved their marriage pun ader gaks & yang nak tambah dapur baru pun ader gaks. Malam tu aku lepak dgn para duda hehehe so mcm-mcm citer la keluar psl ex-wife masing-masing, aku dengar je la nak menyampuk aku belum kawin lagi eh nikah hehehe. Kira malam raya tu mcm kite org buat "post-mortem" la, banyak punca-punca yang telah dikenal pasti yang mengakibatkan institusi perkahwinan menjadi runtuh.


Punca utama lifestyle dalam bahasa mudah duit la... 2nd kesepian a.k.a kurang belaian & 3rd communication. Malam tu syok aku ngan Man Gemuk a.k.a Man Kurus memberi pendapat hehehe aku dari perspektif orang bujang & Man dari perspektif keluarga bahagia habis berkotak rokok kita orang sedut tu belum campur herba-herba asli warisan nenek moyang lagi.
Dua malam berturut kita orang berhujah, memberi pendapat & berdebat untuk mencari punca-punca diatas. Bila aku dengar masalah kawan-kawan aku yang bergelar duda nie aku teringat kata pujangga dari King Torres, "Perkahwinan ni macam kita mengurus syarikat" ada betul kata pujangga nie.. Tapi susah nak judge jugak sebab dengar dari satu pihak je & tak boleh nak salahkan satu pihak je, for me dua-dua ada buat salah gak entah la aku pun xtau nak cakap mcm mane bende dah jadi, life must go on... yesterday is history.. move forward... dont look back...


Pasal kawan-kawan yang belum kawin xjadi topic hangat sangat cuma teruk mematahkan fitnah & tuduhan "gay" senjata terakhir ajak angkat sumpah kat masjid je mcm saiful settled, lenyap segala tuduhan & fitnah hehehe. Pasal kawan-kawan nak tambah dapur lain mmg digalakkan sesangat ye la orang nak buat masjid kenapa nak halang xde la maksiat bermaharajalela lagi pun diorang mampu lantak la... Pasal kawan-kawan yang ader scandal tu lu pikir la sendiri... letih la aku nak pikir...


But as i said in my entry before... we're all just a dancer on the devil dance floor and yet we're still dancing on the same dance floor.

4 comments:

merapu stories said...

dance time khayal je, kalo sober takde bole dance...fikir2kan. lu berani ke sumpah quran menafikan lu gay harharhar?!

Mem Aluya said...

In my POV, communication and tolerance play the most important role. Never expect and assume to be understood.

"What the hell's going on your mind? I'm not a mind reader!"

You've got those two covered, come thunderstorm and typhoon (ie financial issue*)... petik jari... kacang!

*and money is the root of all evil?? no... it's plastic money!!

artsoul said...

ha? lu gay ke...bwk2 la insaf,bnyk perempuan kat luar sna...hahahah,gurau le,jgn mare...

blackened said...

uiks im not GAY