Sunday, July 27, 2008

BABYPIPS








Makin lama makin bosan lak rase... ye la asyik buat rutin yang sama hari-hari. Pagi gi keje, petang kalau xde ape-ape aktiviti menarik balik umah layan astro xpun surf internet baca ape-ape yang patut, kalau mak munah dtg ada la jugak aktiviti menarik tertarik yang memang debom!!! Sabtu ahad membuta sampai tengahari, kalau rajin kemas rumah, keluar ambik angin kat shopping complex, kalau malas membuta kat umah.


Sebab bosan tahap bosan gaban aku berjinak-jinak dgn forex, aku tanye apeng camne nak bergiat cargas dlm forex nie. Sonang je jawapan die " Lu ade banyak duit ke?" . " Ceh!!" kata aku dlm hati.. memang la aku xbanyak duit tengah bulan mesti semput tapi sebab nak tunjuk ego aku jawap " Bro.. Money is not the issue here ok! the issue here is..how am i going to invest". Apeng pun terkedu... "Wokeh ko gi website nie.. babypips". Aku tanye" Apo bondo tu peng". Die jawap " Lu baca la dulu..pastu baru lu paham".. "Ok!!" balas aku.


Aku pun bukak la website yang dia bagi.....pehhh semua psl forex A to Z, menarik!!!! Aku pun baca satu-satu...memang kene baca & faham betul-betul, bukan aku tak penah belajar psl bende nie masa aku study investment dulu tapi tak la se detail mcm dlm website nie, kalau la masa aku study dulu ada website mcm ni confirm aku score nyer hehehe.


Lepas habis aku baca website tu, aku rasa macam fikiran aku terganggu sikit bukan sebab aku tak faham atau rasa ragu-ragu psl forex nie tapi aku terkenang kata-kata Apeng...

" Lu ade banyak duit ke?"....



4 comments:

merapu stories said...

org kedekut taik idung masin mmg banyak duit bai...lu kedekut ke?

Mem Aluya said...

Aku dah baca babypips tu tahun lepas. Tapi sampai sekarang, tadika pun aku tak pas. Forex pun aku tak tau apa bende. Kensel je lah. Malas aku nak layan. Lagi pun aku memang tak de duit. Eh ada... tapi sikit naw.

artsoul said...

tu la pasal.nk invest kena ada duit...u saving dulu 3 or 4 month,then start to invest

Dory said...

eh? dah boleh jalan tanpa menggunakan tongkat? cool!

anyway, tak penah terjebak dalam forex or share market. Ade la beli warrants, tu pon e-source dr company. hahaa