Thursday, May 22, 2008

APA ITU AIR MANI??


"Air mani ialah hasil campuran sperma yang dihasilkan oleh buah zakar dan cecair yang dihasilkan pundi prostat, pundi seminal, pundi cowpers, pundi epidimis dan cecair daripada pundi urethra. Benih lelaki atau sperma hanya dua hingga lima peratus sahaja. Air mani yang keluar biasanya pekat dan beberapa minit kemudian akan menjadi cair. Ia pekat kerana mudah bertakung dan cair untuk memudahkan sperma yang terperangkap dalam kepekatan tadi bergerak dan berkeliaran. Jadi adalah lebih baik untuk air mani yang cair berbanding pekat. Adalah didapti kepekatan air mani boleh berpanjangan dalam vagina dan ini akan menghalang sperma daripada bergerak berkeliaran dalam vagina. Jika perkara ini berlaku mungkin akibat jangkitan kepada pundi prostat yang menghasilkan protein untuk air mani"

Pehhhh lepas aku terbaca artikel nie baru la aku tahu apa itu air mani, punya la banyak pundi yang diperlukan untuk menghasilkan air mani. Dulu aku penah dengar orang tua-tua cakap air mani ni air kehidupan, dengan air nie maka adalah kehidupan tapi biar kene tempat dia la ....kalau tak bersepah kehidupan nanti hahaha...
Mungkin nie la yang cuba di maksudkan oleh orang tua-tua dulu, cuma diorang reti nak sebut psl pundi-pundi tu..

Psstttt.....kalau la aku tau pasal nie masa aku muda-muda dulu takde la aku bazirkan air mani aku....heheheh....

2 comments:

Mem Aluya said...

Tak pe bro... bukan kau sotang je suka membazir.LMAO.

Mem Aluya said...

sotang pulak... sorang daa... typo