Monday, May 19, 2008

HANG TUAH


Bosan.... so aku layan citer Hang Tuah kat Astro, lakonan P.Ramlee dan Ahmad Mahmud kalau xsilap aku. Hermmmmmmm memang citer P.Ramlee nie syiok kalau layan...

Citer pasal kesetiaan dan persahabatan. Tuah dengan kesetiaan yang membabi buta dan Jebat dengan persahabatan yg bagi aku juga agak terlampau, yang untung Sultan Melaka...( cehh apasal la Sultan selalu untung ekk?? ) Kadang tu terpikir jugak aku kalau la betul Hang Tuah tu wujud, apa la perasaan dia lepas dia bunuh Jebat yang membela dia masa kene aniaya dengan Sultan or whoever laaa... Macamana die meneruskan hidup dia lepas tu....boleh ke dia teruskan sisa-sisa hidup dia??? Ishhh sempit dunia jadinyer....

Ishhhh kalau aku la jadi Tuah, Sultan tu aku tibai hehehe silap-silap aku jadi Sultan Melaka hahaha...Jebat aku suh jadi Bendahara (dayang kongsi-kongsi la hahaha)....tapi entah la bab-bab kesetiaan ni susah la nak cakap masing-masing ada pendirian/pendapat masing-masing, mungkin Tuah masa tu ada sebab sendiri...Jebat pun ada sebab dia sendiri

hermmm apa pun citer nie best,syiok,mantap...tak macam citer Puteri Gunung Ledang entah apa-apa melarat entah ke mana....

Anyway Jebat still my HERO... kalau aku kat tempat dia pun aku buat benda yang sama, nothing to loose....what the hell!!! just fuckin do it!! KUDDOS JEBAT!!

1 comment:

Mem Aluya said...

Rindu kat Datuk Laksamana Hang Tuah yang pandai berpantun... I hope in the next season Steve Rahman juwe yang jadi hiro nakamura.