Monday, June 16, 2008

BEEN ROBBED IN DAYLIGHT!!!!


Sampai je kat rumah angin aku dah xbaik sebab kedai dobi dah hilangkan short khakis kesayangan aku...abis air liur aku jerit kat minah indon kedai dobi tu tapi xjumpe gak short aku. Aku cakap kat minah indon tu " aku xkira aku nak ko cari gak short tu sampai dapat esok aku datang lagi!! hari-hari aku akan datang sampai ko jumpe short aku"

Kat umah aku check bil-bil yang aku kene bayar hujung bulan nie, ada bil astro, air dgn TNB. Belik nyer belik aku nampak bil TNB aku mcm pelik sikit.... amaun letrik RM 25.51 tapi aku kene bayar RM 25.60 (bil semasa) mula-mula aku pikir mungkin dia nak round up the figure tapi kalau round up figure tu mesti jadi RM 25.50 la kan . Mana lak datang RM 0.09 sen ni!! bukannya aku nak berkira sangat bayar RM 0.09 sen tapi kenapa aku perlu bayar kalau aku xguna!!!! Cuba bayangkan kalau every month TNB charge aku RM 0.09 sen, assuming aku hidup estimate another 30 years... RM 0.09 x 360 mth = RM 32.40!!!

Imagine bukan aku sorang je yg kene charge mcm ni let say about hermmmm kita ader 24 juta penduduk kat Malaya nie kita ambik 5% la yang kene bayar bil TNB nie, so roughly calculation die, 5% x 24,000,000 = 1,200,000!! jadi 1,200,000 x RM 0.09 = RM 108,000.... So this fuckin TNB buat duit atas angin RM 108,000 per month!!!! kalau per year its about RM 1,296,000!!! and this fuckin morons who runs the company still nak naikkan tariff letrik lagi!!! Ya..Ya..Ya... minyak naik so tariff pun terpaksa naik la, cost meningkat. YES!! Money talks, Bullshit walks -- and this fuckin bullshit is what have been dished to us without our notice!!!!

Complaint??? about what??? about this fuckin RM 0.09 sen!!! Giler ape buat kene gelak ngan akak kat kaunter TNB tu je. Sian beb kat orang yg duduk kat kampung yang kais pagi makan pagi kais petang makan petang, susah-susah banting tulang siang mlm TNB sial ni senang2 je samun. Nie la sebab nyer kalau services kene monopoli dgn 1 company je, mentang-mentang la xde competitor lain entah apa-apa charge korang letak, cekik darah sebijik macam Yahudi!!! No wonder Islam banned monopoly!!!

I have been robbed!!! How about you??

3 comments:

merapu stories said...

dh duk umah sndri baru ko tau! elleh 9sen pun nk kira, amik butterfly tp duk sejuk beku tanpa belaian boleh je byr..

blackened said...

tu lain diorang x monopoli...
faham dgn tugas diaorang...

Mem Aluya said...

Alamak... lupa nak belek. Patut la bill letrik kat Seri Suria asyik lebih seratus. Mesti depa tipu. Mati-mati ingatkan sebab on ekon memanjang. Chaiitt!