Saturday, June 14, 2008

YASSIN

Malam semalam opis aku buat majlis baca yassin sebab apa aku x clear sangat mungkin dah masyuk or untuk tahlil arwah or untuk lebih masyuk next time, aku xkisah ape-ape pun at least aku leh menyelet sedekah kat arwah ayah aku, nenek aku, datuk aku n pakcik aku sekali. Nak harap aku baca sorang-sorang adusssss xleh harap langsung hehehe Jumaat pun selalu miss nie pulak baca yassin. Last aku baca yassin masa arwah tok aku meninggal bulan 12 last year pehhh lama dah tu.

Majlis start dgn solat maghrib ramai-ramai kat opis, aku terus rebut saf pertama hehehe nak pahala lebih beb afdal ......habis solat terus layan baca yassin, OK lagi bacaan aku xbyk yang sangkut lancar je cukup semua idhram, dengung dgn nahu dia ( kalau mak aku dengar sejuk hati dia ) tapi pinggang aku lak buat hal, lama sangat bersila die mula berdenyut-denyut... nie semua salah CDIJ kalau ari tu plan redakan sengal-sengal badan x cancel mesti pinggang aku x buat hal nyer.

Habis baca yassin.... layan zikir and doa tahlil lak, pehhh pak imam tu henyut zikir punya la laju... mula-mula slow pastu die tekan minyak adusssss tercungap-cungap aku nak follow. Pas tu anak pak imam tu baca doa tahlil, muda lg budak tu walaupun dia baca sangkut-sangkut tapi at least berani gak dia baca depan stranger x semua org yg berani mcm tu. Pas habis semua doa apa lagi layan solat Isyak laa, macam biasa aku rebut saf pertama lagi beb hehehe pahala beb pahala sapo xnak.....

Dah abis semua acara...ermmmm sampai la acara yang paling ramai org tunggu acara penuhkan isi perut ngan tali pusat ....xpayah suruh macam semulajadi tahu je bile time makan hahaha.....
apapun terasa keberkatan die bila kumpul ramai-ramai nie baca yassin..

Apa keberkatan die?? Lu pikir sendiri la.....

2 comments:

Mem Aluya said...

Alhamdulillah.

Al-Fatihah buat arwah atuk, nenet and your late father.

blackened said...

thanx sis sedekah byk2 lagi...