Friday, June 6, 2008

JADE POOL


Lepas dapat tahu harga minyak naik kaw kaw nyer... tambah menyampah aku dgn BN nie, nipu kuat tul...minyak naik, elektrik naik, inflasi naik, tahap kemiskinan naik, tol lak naik, sat lagi entah apa-apa lak yang naik ..bosan la nak citer pasal BN nie.....nasib baik la aku dah lama pangkah sama ini BN....

So aku ambik keputusan nak lepak umah je...tetiba HBK call ajak terjun pool, PM pun nak join sekali... aku pun set je leh gak layan gaya bebas aku yang dah lama berkarat.. Jam 8.30 aku sampai umah, sakit kepala tengok umah bersempah semua gara-gara semalam kejadian "Kuda Emas" so aku layan kemas dulu...tengah stim kemas HBK sampai pehhhhhh siap bawak kaki itik ngan snorkel...apa lagi kitaorang terus turun bawah menuju pool...hehehe line clear aku ngan HBK je yang layan pool... HBK mcm biase la terus terjun tiruk pantang nampak air...aku lak kurang sikit aktiviti berair nie maklum la aku tak tau swim tapi memandangkan pool tu paras dada aku je hehehe selambe je aku terjun botol.

Aku terus mengayakan aksi kuak lentang aku, warming up sikit hehehe...HBK tak yah citer la sekejap menyelam sekejap timbul mentang-mentang la pakai kaki itik.... pastu HBK suh aku try kaki itik ngan snorkel... aku pun try la pehhhh susah tul nafas ikut mulut nie tercungap-cungap aku dibuat nyer... bunyi nafas dalam air sebijik mcm Darth Vader, terkehel kaki aku pakai kaki itik nie...x larat nak kayuh tapi lama-lama bila dah dapat rentak rasa ok laks best pun ada hehehe . HBK ajar cara mengayuh ngan betul and etc pasal aksi dalam air nie. Tengah syok layan mengayuh PM sampai... die pun terus terjun mcm aksi beruang kutub berbulu hitam, dia pun try kaki itik hahaha kelakar giler beb .....bayangkan la umur dah dekat "rumah kata pergi kubur pun tak nak kat ko" baru nak belajar mengayuh apa la lu PM...(jadi kutu rayau, melekat kat dinding, gaduh ngan gadis vocal pandai la lu)

Banyak aku belajar kat pool mlm ni, paling penting xleh panik dalam air kene relax tapi dalam relax-relax tu banyak gak air aku telan hehehe.
Apa pun tahap ke"confident"nan aku semakin tinggi untuk course scuba hehehe PM cadang aksi terjun tiruk ni afdal dijadikan amalan sunaat 3 kali seminggu..aku set je memandangkan one pack aku nie semakin membesar.... So terisi gak la masa malam aku nie..asyik kelas vocal je bosan gaks kene pelbagaikan aktiviti. Thanx HBK nanti lu ajar cara flirting dalam air laks hehehehe.

2 comments:

sw337un73j4 said...

kehkehkeh..lawak tul baca entry nihh..leh selamba kodok terbayang pat kafla hotak segala kejadian2 itieww..hehe

Mem Aluya said...

Syabas meri betta. Syabas.